Best Practices

Onze steun aan Best Practices past in onze strategie van kennisdeling 

Het delen van Best Practices inzake het gebruik van touchpoints vormt de beste manier om stappen voorwaarts te zetten als sector. Alle partijen geven hun mening rond concrete ‘cases’ en er ontstaat een echte conversatie tussen regies, mediabureaus en adverteerders. De lessen uit de Best Practices en de inspirerende bekroonde campagnes op het Best Of Media platform zijn een goed startpunt voor alle actoren om in de volgende campagnes het nog beter te doen.

Het platform BE INSPIRED biedt een overzicht van het goede gebruik van out-of-home (en binnenkort ook inhome advertising en cinema) op vlak van het technische, technologische, innovatieve ontwikkelingen, creatieve ideeën, strategische en tactische planning of op basis van bewezen KPI’s. Daarbij is het belangrijk dat het om lokale cases gaat, net omdat ze haalbaar en daarom inspirerend zijn voor de Belgische marketeer.

Cela correspond bien à une tendance actuelle : dans nos métiers, on nage aujourd’hui dans moins de théorie, dans (un peu) moins de chiffres et de technicité, mais on cherche souvent plutôt à élaborer des recommandations à partir de cas concrets, de «belles histoires» qui susciteront l’envie dans les équipes d’égaler, ou mieux de dépasser, ce qui a «déjà été fait». De façon très terre-à-terre, le recueil des best practices peut parfois contribuer à éliminer l’idée qui paraissait géniale à première vue, mais a déjà été trouvée et appliquée par d’autres.