Best Practices
De ontwikkeling van “Best Practices” platformen past in onze strategie van kennisdeling
Het delen van Best Practices inzake het gebruik van touchpoints vormt de beste manier om stappen voorwaarts te zetten als sector. Alle partijen geven hun mening rond concrete ‘cases’ en er ontstaat een echte conversatie tussen regies, mediabureaus en adverteerders. De lessen uit de Best Practices en de inspirerende bekroonde campagnes op het Be-inspired platform zijn een goed startpunt voor alle actoren om in de volgende campagnes het nog beter te doen.
Het platform Be-Inspired biedt een overzicht van ‘state of the art Campaigns’ met excellent gebruik van touchpoints binnen verschillende mediasegmenten die elk een snelle evolutie hebben gekend zowel met betrekking tot de ontwikkeling van de mogelijkheden voor adverteerders als inzake de expertise en de metingen van hun bereik en impact. Deze media zijn sterk geëvolueerd op het vlak van technologische, innovatieve ontwikkelingen, creatieve ideeën, strategische en tactische planning of op het gebied van de metingen van KPI’s.
Daarbij is het belangrijk dat het om lokale cases gaat, net omdat ze haalbaar en daarom inspirerend zijn voor de Belgische marketeer.
Hugues Rey , voorzitter UMA :“Er dienen zich heel wat vragen aan binnen ons vakgebied. We moeten die challenges aanpakken binnen de missies van de mediabureaus, belichaamd in de UMA als vakvereniging, door ons craftmanship in de verf te zetten en best practices te delen.
In dat verband is er een belangrijke rol weggelegd voor de ‘Be-Inspired’ platformen. Het platform van Best of Gaming toont aan dat de expertise van die reclamevorm stilaan volwassen wordt, dat van Out-of-Home wordt almaar gediversifieerder en Best of InHome toont dat dit touchpoint zoveel meer te bieden heeft dan enkel direct mail”.
Kom naar de zittingen van de Expert-jury’s om met de vakgenoten te debatteren en samen de beste cases te beoordelen